Honda SW-T600 a okruhový den Honda

Honda letos ukázala, že úspěšně proplouvá obtížnou situací světového hospodářství a připravuje nové modely na poli skútrů. Jako jediná značka ze silné japonské čtyřky navíc uspořádala v ČR tradiční Honda den v Brně a okruhové ježdění doprovodila zkušebními jízdami skútrů.

Na parkovišti před boxy si tak mohli zájemci rezervovat svezení na skútrech Honda SH300i a Honda SW-T600 na silničkách kolem okruhu či na Hondě PCX na parkovišti. My jsme si ovšem model PCX hned ráno půjčili na obslužnou komunikaci kolem závodní dráhy, když jsme jeli fotit ranní jízdy na sportovních motoycklech. Poutavý design s mohutnou kapotáží, dobrý podvozek a ještě lepší motor, propojené brzdy, automatické vypínání motoru a startování při rozjezdu nás oslovily už při podzimním testu. A i v nové sezóně zůstává PCX naším favoritem jako skútr s asi nejlepším poměrem ceny, výkonu a designu.

To hlavní, na co jsem se ale těšil, bylo první svezení na nové špičce segmentu skútrů Honda, modelu SW-T600. Luxusní skútr má ty nejlepší předpoklady navázat na slávu předchozí šestistovky a letos asi pořádně zatopí konkurenci, a to nejen konstrukcí a designem, ale i v tomto případě taky hodně atraktivní cenou.

Díky nízké stavbě není příliš znát vyšší provozní hmotnost a SW-T se nechá krásně vodit do náklonů, propojené brzdy s ABS zase dokážou mohutný skútr zastavit s působivým zahryznutím pneumatik do asfaltu. Zajímavý je také styl rozjezdu, kdy se skútr při otočení plynu napřed jemně odpoutá z klidové polohy a až pak pořádně zabere a ukáže sílu šestistovkového dvouválce.

Komfort za řídítky se dá srovnávat asi jedině s Burgmanem, ale tato Honda je o něco nižší. I přes svoji dlouhou postavu a koženou kombnézu s chrániči kolen jsem neměl problémy složit si nohy pod řídítka, no a obrovský plexištít dodal zbývající část dokonalého dojmu, přestože v horku už za ním bylo trochu vedro. Každopádně první dojem z Hondy SW-T600 byl hodně impozantní a už se těším na letní redakční test.

Autor: FilipT, foto: Jan Altner