Honda SH 125 2014 očima uživatelů

V podstatě bychom mohli dát jen Copy&Paste z loňského testu a bylo by to. Ale na druhou stranu by to bylo škoda, proto jsme se podívali na léty prověřený stroj trochu z jiného úhlu…..

Motor je perfektní, živý, točivý s dostatečným potencionálem do města i meziměstské dojíždění. Podvozek, stabilní a „pevný v kramflecích“. Nechá si toho líbit hodně a přišlo mi, že trochu přitvrdil a zadek je o chlup tužší. Vzhled je líbivý a tabulkové hodnoty celkem vypovídající.

Přizvali jsme k testu zástupce různých skupin uživatelů skútrů a začali se jich vyptávat na jejich dojmy po prohlédnutí a krátkém svezení. První zástupce pochází z takové množiny „autařů“, kteří legislativně přišli k papírům na tento objem v podstatě jako slepý k houslím.

Čtyřicátník Radek, autem najezdí ca 40 tis za rok, ale vím, že si na dojíždění do práce koupil skútra. Na něm má najeto cca 3 tis km.

Na rovinu hned předešlu, že SH125 bylo v mém hledáčku, ale zvítězily finance a pořídil jsem PCX. Pro mne je i trochu praktičtější z důvodu odložení nohou vpřed kdy si je mohu alespoň trochu protáhnout či jinak umístit. A tak nějak mi PCX přijde i jako motorka.. směje se.
Moji námitku o stejné ceně jednoznačně smete odpovědí o speciální akci na PCX slovy.: To víš byla sleva a chtěl jsem bílou.. opět smích.

Ale v podstatě když jsem se na tom trochu svezl, přijde mi SH trochu tužší než PCX a takové víc pro ženský, co rády nacpou pod nohy tašku s nákupem, nebo tak něco. Jinak to jede v podstatě stejně jako moje PCX jen to má na můj vkus moc vysoko sedlo, raději sedím níže. No a jak jsem říkal je to takový spíš „babský“ skútr i podle toho zakulaceného světla. A co bych určitě koupil je přední plexi, moc to na něm fouká. Na PCX jsem níž a je to pro mne víc v pohodě než na tomto. Ale podle mne tohle SH teda excelentně brzdí. Tady má nad mým jasně navrch. Zas do zatáček jsem na něm o trochu měně jistý než na PCX. Prostě SH je na mě pocitově moc vysoké. Určitě si ho koupí spousta lidí a i jak jsem o něm uvažoval. Ty větší kola budou asi lepší na ty naše silnice, protože se přes hrboly a výmoly lépe překulí než ty moje. Já si koupil to co mám a nelituji. U nás obci SH mají asi další tři lidi.

Mirka 27 let, autem nejezdí a skútr ji živí. Najezdí skoro 50 tis za rok.

Ahoj, ty máš stejného skútra jako já. No já si letos opět koupila SH 125. Loni i předloni jsem ho měla taky, ale jako mesík to za dva roky oddělám, když mě někdo nesejme dřív na kruháku. Na moje potřeby je SH perfektní. Nestarám se o nic jiného než pravidelný servis a benzin. Vozím pizzu, poštu, zásilky z elektroshopů. SH je přesně pro mě, uveze i 70 kg náklad, když nacpu brašny a zadní kufr a na jízdních vlastnostech to není až tolik znát. Jen velkoplošný televize jsou na prd…. (smích).

Skoro pořád něco tahám. Mám vysoký plexi, to jsem okoukala v Itálii. Jezdím pořád, ať prší nebo praží slunce. Na leden a únor dávám většinou odpočinek, ale letos jsem poprvé jezdila od 20 ledna jen sehnat dobrý zimní gumy je občas v našich končinách problém.. Dvě SH mě za posledních 5 let nikdy nikde nenechaly. Nastartuje vždycky. Je obratný, všude se vejde. Náklady na servis mizivé. Výrazně mi klesly s automatickým startem, když jezdím Prahu. Jezdím i za 2,2 na sto. Jinak trochu chybí výkon, když táhnu zásilky na Mělnickou celnici třeba z Nehvizd. Ale to je jednou za 14 dní . Jinak na něj nemůžu říct křivý slovo. Jízdní vlastnosti perfektní.

Povídačky o zničení startéru kvůli automatickému startu neberu vážně, na prvním SH jsem natočila skoro 63 tis, než jsem to nedobrzdila a motorem vzala obrubník. Startér stále makal. Nemělo to cenu opravovat, škoda za asi 45 tis kč. Druhý SH najelo 31 tis a taky bez problému, až na toho pána co mě na kruháku přehlédl a přes skútra přejel. A proto mám už třetí a ten má od listopadu už 39 tis km a stále ok. Ale lidi si objednávají daleko víc větší a větší věci, tak nevím, jestli budu pokračovat, nebo budu muset přejít na auto. Za mě SH je nezmar, který mohu s klidem doporučit.

Eva 61 let, od mládí jezdí na skútrech a doma má i pár Jawek. Papíry má od 18 let jak na osobák na náklaďák i velkou motorku. Jezdí denně. Ročně na skútru nebo motorce najede asi 8 tis km.

Eva: Ahoj, ukaž co ti to dali na test. Hmm je pěknej, takovej kulatej, žádný hrany to se mi líbí. Co se vleze pod sedlo, celá otevřená helma, integrálka ne? No to je škoda. Má to háček na tašku? Má! Paráda. Ale ten kufr je perfektní, tam se vejde věcí. Hele jede to perfektně, jen jsi mi zapomněl říct, že to má ten chytrej systém jak to samo chcípá a zas startuje, asi pětkrát jsem startovala, než jsem si to uvědomila. Taková pitomina, ale je príma, že to funguje. Nemusím nic mačkat (brzdy) a jen otočím plynem a hned to startuje a hned to jede. To jsem byla vykulená, když jsem na to přišla.

Líbí se mi, že to drží stopu a moc dobře to brzdí. Když to srovnám s mým Neosem, tak tohle jednoznačně vede. Je to hezčí, líp to jede, líp to brzdí. Jen mi přijde, že to má moc úzký pneumatiky, slušely by mu trochu macatější pryže. A je to čtyřtakt, takže tišší a nemusela bych do toho dolévat olej. Jen je to trochu větší a přijde mi, že to nežehlí silnici na nerovnostech. Jak to začne být zvlněný nebo rozbitý je to docela tuhé. Drncá to i přes větší kola. V pohodlí to na moje „prase“ (ČZ175) nemá, nedá se na tom jezdit bokem. Ale co musím chválit a to je super ten rejd, to se dá proplétat i po chodníku mezi lidma.. smích.., je to fakt perfektně obratný. Točím se na pětníku. Když to rozjedu na víc něž stovku, hodně to fouká, veškerý vzduch se mi valí na hlavu. Ale na mě je to moc peněz. Skútr mi musí sloužit do roztrhání těla, ten můj poslední už má 36 tis a pořád je ok. Ještě tak rok a budu měnit. Koukám po něčem trochu rychlejším nějaký dvěpade.. Ale je to pěkný strojek.

Martin 19 let, skútr má na ježdění do školy už od 15 let. Auto nemá motorku taky ne. Najezdí cca 20 tis km za rok. Má již třetí skútr.

Ahoj, SH je legenda ve třídě to mají čtyři spolužáci. Jen do toho kupují benzín. Ale pro mě je to moc uhlazený. Měl jsem Kymco a to bylo hodně podobný, prostě jen přibližovadlo, nic moc emoce. Já aktuálně jezdím na Gileře Runer 125. A tam sypu teda těžký love do provozu, trochu vytuněný to je to uznávám, SH se jí nemůže rovnat, prostě jede tak nějak pomalu, ale je to takový klidný. Navíc ten holčičí design mi nesedí. Potřebuji od skútru trochu toho adrenalinu a nějaký ten rámus. Navíc jak to má plochou podlahu, přijde mi, že se to trochu kroutí a není to tak pevný. A je to trochu nepohodlný jak je tuhý zadek a na kostkách to drncá. Pěkně to brzdí, to se mi líbí. A je to to hodně obratný. To vypínání motoru mi moc nesedí rád trochu na křižovatkách vrkám s plynem. :o))) Cože? To jezdí za 2 litry na sto? No tak to asi jo.. já za pět a půl. Ale zas mi to lítá i přes stotřicet. I ta cena není vůbec špatná. Ale za mne potřebuji trochu víc než jen přibližovadlo. Svezl jsem se na SH 300 a to je něco o čem bych uvažoval ohledně motoru. Nic s tím nemusíš dělat a jede to jak splašený…

Tady je vidět na jednom dvoudenním zastavení se skútrařema, že jde o stroj, který je všeobecně znám a uznáván. Ale každý máme jiné potřeby a touhy. Přes to vše si myslím, že jde o stálici na všech trzích co se SH prodává.

Autor: Marek Hrodek, foto Tomáš Matějovský