Honda připravuje tříkolový stroj na bázi NC750

Výjimečný skútr s automatickým sekvenčním řazením a dvouspojkovou převodovkou Honda Integra pravděpodobně dostane tříkolového sourozence. Do tříkolové sféry otevřené před lety úspěšným maxiskútrem MP3 od Piaggia by se tak mohl přidat další zástupce.

Obliba tříkolového řešení poslední dobou roste – kromě průkopníka MP3 se přidala Gilera Fuoco 800, Peugeot Metropolis 400, Yamaha Tricity 125 a Quadro, které dokonce již na jaře přijde se čtyřkolovým skútrem s nakláněním v zatáčkách! Výhody zdvojeného předního kola jsou jasné – na kluzkém povrchu máte k dispozici dvojnásobnou trakci a když jedním kolem najedete třeba na kluzkou kolej, druhé bezpečně podrží stopu…

A Honda podle patentových přihlášek pracuje na podobné koncepci, která bude vycházet z řady NC750 s řadový dvouválcem a dvouspojkovou převodovkou s možností samočinného řazení. Další rozvoj této kategorie podporuje i fakt, že Bosch již dodává systémy ABS pro tato vozidla (poprvé pro novou generaci Piaggio MP3).

Nový model by měl mít vepředu dvě menší kola o rozměrech 14 či 15 palců, zadní část by byla shodná s Integrou či motocykly NC, tedy na kole 17 palců. Honda přitom podle nákresů přijde s vlastní a úplně novou konstrukcí zavěšení předních kol pomoci předsazených ramen. S očekávanou novinkou se pravděpodobně setkáme již tento rok na podzimních výstavách 2015, takže se máme na co těšit!


Autor: FilipT