Honda PCX 125 eSP, s plexi navíc

Prodejní trhák PCX, který tvoří skoro polovinu prodejů Hondy, jsme už před pár lety testovali a z testu si odnesla jedničku za skvělý poměr cena a výkon. Jedinou malou výtku jsme směrovali k malé ochraně před větrem a deštěm…. a proto Honda u inovované verze PCX letos připravila novinářský testovací stroj rovnou osazený větším plexištítem a zadním kufrem.

Rozdíly mezi první verzí z roku 2010 a letošní inovovanou PCX jsou poznat jen při přímém srovnání – základní tvary i parametry jsou stejné, ale nové PCX má plynulejší tvary a chytřejší rozložení lakovaných ploch a plastů. Podstatným vylepšením je ale především diodové denní svícení, které ještě víc posiluje image PCX jako hodně moderního skútru.

Řidič zase uvítá novou přístrojovku, která se opravdu mimořádně povedla a může sloužit za vzor i ostatním skútrům vyšších cenových tříd. Řešení s podsvíceným obloučkem ciferníku a ručičkou zavěšenou zvenku je skvěle zřetelné a nechává místo na malý informační displej uprostřed. A k tomu výrazné kontrolky směrovek po stranách, takhle vypadá ideální přístrojovka. Jen mi k ní už tolik nesedí chromované trubky řídítek uchycené uprostřed – vypadají trošku jako z chopperu 😉

Díky širokým kapotážím vypadá PCX docela mohutně, až když jsme vedle ní zaparkovali její větší ségru 1%skutrmania.cz/clanek/774-honda-forza-125-vstupenka-do-sveta.html“, target=“blank“>Hondu Forza 125, ukázalo se, že je PCX vlastně docela drobek. Ale tváří se docela mohutně a poskytuje dost místa i pro jezdce větších postav.

Nízké sedlo ale zároveň potěší i menší jezdce a slabší slečny, protože PCX je i po inovacích skvěle ovladatelný stroj, se kterým si poradí každý. Není divu, s hmotností 131 kg se všemi náplněmi a nízko posazeným těžištěm jde o hodně lehkou mašinu i v kategorii stopětadvacítkových skútrů a navíc má velký čtrnáctipalcová kola, takže je podstatně stabilnější než skútry s malými koly.

Stroj vybavený příplatkovým plexištítem a kufrem vypadá hodně vysoký a při delších cestách bylo okamžitě jasné, že tahle příplatková výbava prostě stojí za to. Snad jen pro ježdění v centru města bych asi volil malý originální štítek, ale pokud dojíždíte kus cesty do práce po státovce nebo městském okruhu, větší štít jednoznačně doporučuji, hlavně za deště vás ochrání nesrovnatelně víc.

Nová verze PCX převzala vývojové novinky představené v řadě SH a dostala nejnovější blok motoru eSP (enhanced Smart Power). Obsahuje systém automatického vypínání a startování motoru po zastavení Idle Stop a s výkonem 12 koní umí skútr rozpohybovat přes 100 km/h, což v pohodě stačí na přesuny po magistrálách a občas klidně i kousek po dálnici. Hlavní aréna pro PCX je ale město, kde díky svižným rozjezdům skvěle poslouží jako bojovník s auty na semaforech. A to vše díky novému motoru téměř bez vibrací a s výbornou spotřebou kolem 2,5L na 100 km, díky které najedete na nádrž přes 300 km, to není špatné.

Další silnou stránkou PCX jsou brzdy s propojeným systémem CBS, který brzdí obě kola najednou a významně posiluje záběr brzd a zvyšuje bezpečnost brzdění. Začátečníci už vůbec nemusí řešit, kterou rukou mají v krizové situaci brzdit víc, systém rozdělí brzdnou sílu přesně tak, jak je to potřeba. Tedy alespoň na suchu, kde mají pneumatiky IRC vcelku slušný grip. Bohužel na mokru už to s nimi tak slavné není a jako majitel, který jezdí za každého počasí, bych asi uvažoval o výměně za nějakou známější a osvědčenou značku.

Zmíněné levnější pneumatiky jsou ale asi jednou daní za lákavou pořizovací cenu na úrovni 65 tisíc korun, díky které je inovovaná Honda PCX takovým prodejním trhákem. Skútr tak osvědčené značky s tak lákavými vlastnostmi, moderními technologiemi a atraktivním designem i hospodárným provozem zkrátka konkurence nedokáže nabídnout. Tedy rozhodně ne za zmíněnou cenu, což z PCX dělá oprávněně jedničku z hlediska poměru cena/výkon.

Technické údaje a aktuální cenu tohoto modelu najdete pod tímto odkazem.

Autor: FilipT, foto: František Chobot