Historie skútrů Ducati – Brio a Cruiser

Také italská značka Ducati už ve své historii koketovala s výrobou skútrů, takže si můžeme ukázat několik veteránů, podobně jako třeba historické skútry BMW.

Ducati Cruiser 1952

V roce 1952 se představil na svoji dobu velmi moderní stroj Ducati Cruiser – jak jinak než na tradiční výstavě v Miláně. Šlo o první skútr se čtyřdobým motorem v Itálii opatřený navíc automatickou převodovkou. První modely měly výkon 12 koní, ale po změně legislativy a omezení rychlosti skútrů na 50 km/h byl výkon snížen na 7,5 k. Cruiser patřil k vyšší a luxusnější třídě a na jeho tvorbě se podílela řada slavných jmen, na designu například pracovala známá kancelář Ghia.

Technickou lahůdkou bylo rezervní kolo uložené vzadu pod kapotou. Bohužel trh sice obdivoval technicky dokonalé a luxusní Ducati, ale kupoval spíše levnější Vespy a Lambretty, takže výroba Ducati Cruiser se po uvedení zhruba tisícovky strojů v roce 1955 zastavila.

Ducati Brio 1963

Druhý vstup skútrů Ducati na scénu se poučil s předchozího nezdaru a přinesl jednodušší všestranný stroj určený pro mladé i pro celou rodinu. Ukázal se v roce 1963 ve dvou verzích – se vzduchem chlazenými dvoudobými motory 48 ccm a 100 ccm a třístupňovou převodovkou. Na rozdíl od konkurence ale měly motor pevně v rámu a zadní kolo bylo poháněné řetězem.

Jeho designér a konstruktér Giò Ponti přišel s řadou hodně inovativních řešení a přestože základní rysy se podobaly převažujícím trendů tehdejší doby, v podání Ducati ale přeci jen měly tu správnou jiskru navíc. Karoserie z ocelového plechu obsahovala jako nedílnou součást i přední blatník.


Autor: FilipT