Touha konstruktérů vozidel po spojení automobilů či motocyklů s letadly či plavidly je tu od nepaměti. A americký výrobce obojživelných čtyřkolek Gibbs ukazuje, že to jde a že výsledek nemusí být kompromis. Skútr Biski totiž podle všeho hodně dobře funguje jak na silnici, tak na vodě.
Skútr díky silnému dvouválci pod kapotou o výkonu 55 koní dokáže na silnici jezdit rychlostí až 130 km/h. Díky vcelku umírněné hmotnosti 228 kg provozní váhy, srovnatelné s dnešními moderními velkými skútry, slibuje i dobrou obratnost a slušné jízdní vlastnosti. To hlavní ale přijde při vjezdu do vody. Biski totiž může na vhodném břehu v rychlosti najet na vodu a stává se z něj plnohodnotný vodní skútr. Přední kolo se vysune nahoru do blatníku, pohon se přepne na vodní trysky a během 5 sekund můžete pokračovat v jízdě/plavbě jako vodní skútr.
Motor přepne výkon na dvě vodní trysky po stranách stroje, které zároveň zajistí zatáčení. Maximální rychlost na vodě na hranici 60 km/h rozhodně slibuje spoustu zábavy. Skútr je na vodě je navíc perfektně stabilní a je skoro vyloučené ho převrátit, a to i když se na něj snaží vyškrábat plavec rovnou z vody. Když se nabažíte vodních radovánek nebo si jen zkrátíte cestu přes řeku, stiskem tlačítka zase spustíte přední kolo dolů a přepnete na pohon zadního kola a můžete pokračovat v cestě po silnici.
Postavit plnohodnotné obojživelné auto je v dnešní době už skoro nemožné. Požadavky na bezpečnost a všechny atesty a standardy u automobilů už v dnešní době skoro vylučují výrobu něčeho úplně nového. Proto se výrobce Gibbs soustředil nejprve na oblast čtyřkolek ATV a nyní i na skútry, kde jsou požadavky na bezpečnost a plnění konstrukčních norem přeci jen volnější. Obojživelný skútr je navíc mnohem menší a pravděpodobně bude i levnější než jiné obojživelné stroje, takže si ho řada lidí možná pořídí do garáže jako pomocníka i jen pro zábavu.
Video
Autor: FilipT, foto: Gibbs