EICMA Miláno – Honda

Honda svou největší novinku představila dlouho dopředu před výstavou. Kromě avizované Hondy Intergra jsme ale v pomyslné aréně tiskové konference Hondy mohli vidět i další dvě novinky ze světa skútrů.

Honda Vision 50

Model Vision se stokubíkovým motorem už nám prošel rukama při redakčním testu. Modelovou řadu Honda doplnila čtyřtaktní padesátkou. Ta je osazena vstřikováním paliva a vyniká především svou úsporností. Na jeden litr paliva by měl skútr ujet 52 kilometrů. Na 5,5 litru velkou nádrž pak ujedete 286 kilometrů, takže při ježdění po městě se s tankováním opravdu trápit nemusíte.

Vision 50 vyniká především svou úsporností a nízkou pořizovací cenou. Myslelo se ale i na jízdní vlastnosti. Skútr je díky nízké váze velice dobře ovladatelný a ani začínajícím jezdcům by neměla jeho obsluha dělat problémy. Design je moderní ale nijak extravagantní, hodí se k dané třídě a rozhodně nikoho neurazí.

Honda Wave 110

Doslova kultovní záležitostí se stala koncepce motorky křížené se skútrem, se kterou přišla Honda již před několika desítkami let. Levný a jednoduchý stroj si za dobu své existence pod několika jmény – Honda Super Cub, nebo honda Inova. První stroj vyjel z továrny v roce 1958. Motorka vždy vynikala svou vynikající ovladatelností, která byla přirovnávána k jízdnímu kolu. Druhou specialitou je poloautomatická převodovka.

Motor je samozřejmě moderní koncepce, ačkoliv se stále jedná o ležatý jednoválec. Bez problémů plní nejnovější emisní normy. Do nové éry se posunul i design, který sice drží zaběhnutou linii modelu, ale je přeci jen o dost modernější. Novinkou je ale i přední brzda o průměru 220 mm, která dokáže skútr opravdu bezpečně zpomalit. Uvidíme tedy, zda se pod novým názvem rozmnoží tento stroj i na českých silnicích.

Honda Integra 700

První koncept nového skútru představila Honda už na loňské výstavě v Miláně. Tehdy nás stroj hodně zaujal, křížil totiž to nejlepší z motorky i skútru. Má velká kola, dlouhé tlumiče přední vidlice, které prochází až pod řídítka a automatickou dvouspojkovou převodovku místo variátoru. K tomu ale zůstala široká a vysoká kapota, dobrá ochrana proti nepřízni počasí, podlaha místo stupaček a příjemný posaz s výbornou městskou ovladatelností.

Před několika dny Honda definitivně odhalila podobnu a vlastnosti nového stroje. Vše si můžete přečíst zde. Nebudeme se tedy opakovat a prozradíme dojmy, které jsme ze stroje měli naživo. Skútr působí hodně luxusně. Velkou zásluhu na tom má hojné využití hnědé barvy, která na kapotách a sedačce vypadá opravdu luxusně. Celý stroj je hodně dobře zpracovaný, až na drobný detail v podobě zadní kyvné vidlice, která by snesla trochu modernější podobu. Na úkor ležatého dvouválce je také zmenšený prostor pro nohy řidiče, který není nijak extra široký.

Jinak ale k integře rozhodně nemáme výhrady a bude hodně zajímavé, až budeme moci usednout za řídítka a srovnávat třeba s novým modelem od BMW. Ostatní modely od Hondy se dočkaly jen nových barevných variací a nově si teď můžete pořídit například model PCX v červené barvě.

Autor: skutrmania.cz