Čas od kolínské výstavy uplynul jako voda a naše redakce se opět vydala na světové výstaviště zjistit, co je nového ve světě skútrů. Jako první se konala tisková konference Hondy, která si všechny trumfy nechala právě do italského města módy.
Honda SW-T 600
Vlajkovou lodí Hondy byla vždy cestovní obří šestistovka SW-T společně se Silver Wingem. SW-T 600 letos dostalo inovace pohonné jednotky – dvouválcové šestistovky, ta by měla mít nižší spotřebu a lepší průběh výkonu. Drobnými inovacemi si prošla i elektronika a bezpečnostní systém ABS.
Honda SH 300i
Podobnými úpravami jako největší šestistovka si prošla i nejprodávanější řada skútrů v Evropě – SH všech objemů. Ladilo se vstřikování, faceliftovaný je i design a nechybí nová barevná provedení.
Honda New Mid
Předchozí novinky jsme tak nějak očekávali. Co nám ale vyrazilo dech je koncept New Mid. Ten je tak trochu jiným skútrem. O pohon se stará dvouválcový motor s dvouspojkovou převodovkou a sekvenčním řazením. Na rozdíl od klasických skútrů tedy tento stroj není osazen variátorem a zadní kolo je tím pádem poháněno řetězem. Z toho vyplývá podstatně sportovnější charakter celého stroje, protože se podstatně snižuje podíl neodpružených hmot na zadním kole.
Designově to skútru určitě prospělo. Zadní část je hodně sportovní a vzdušná. Moc povedené je také zadní světlo. Předek vychází z nové modelové řady silničních strojů a nejvíce se podobá nové CBR250R. Hodně zajímavé je řešení předního zavěšení. Místo zkrácené vidlice běžné na skútrech jsou tlumiče protažené až ke krku řízení hned pod řidítky. To by mělo přinést podstatně pevnější a přesnější řízení. Zbývají tedy jen dvě věci, které bych tomuto konceptu vytkl. Tou první je absence druhého brzdového kotouče vepředu a druhou čekání na sériovou výrobu, protože už se této novinky nemůžeme dočkat na silnicích.
Video
Autor: Matěj Oliva, Foto: Matěj Oliva, Filip Tichý, Honda