EICMA 2014: Vectrix VT-1

Americká značka Vectrix již několik let snaží mezi benzínovou nadvládu protlačit elektroskútry, zatím ji ale ceny a parametry baterií stále trochu brzdí v rozletu. Před rokem se proto dala do týmu s koncernem Daimler a pustila se do vývoje nového modelu pro 2014.

Dnes představený Vectrix VT-1 nabídne vyměnitelné lithiové baterie, které si můžeme odnést domů nabít z běžné zásuvky nebo třeba vyměnit za novou nabitou. S maximální rychlostí 88 km/h už půjde za konkurenceschopnou alternativu k benzínovým stopětadvacítkám (a bude jej možné řídit jen s papíry na auto.) Na rozdíl od konkurence Vectrix nedává elektromotor rovnou do zadního kola, ale nechává jej v rámu a na zadní kolo se výkon přenáší patentovaným systémem ozubených kol Planetary Gear Drive, který je naprosto bezúdržbový (vyžaduje mazání až po ujetí 250 tis km). Všechny verze VT-1 jsou vybaveny systémem ABS. Podrobnější informace přineseme již v úterý přímo z Milána.

Autor: FilipT