Sotva náš test začal, už máme najeto přes tři sta kilometrů, což znamená první garanční prohlídku. Jak probíhala a co všechno bylo třeba udělat?
Se skútrem jsme ze začátku jezdili dost nevybíravě. Absolvoval cesty po městě i delší vyjížďky po okreskách. No a v neposlední řadě nám sloužil jako pitbike na slavném Erzberg Rodeu, kde musel několikrát vyšplhat po nezpevněných cestách na železnou horu.
Nicméně vše bez problémů fungovalo. Servisní síť Auto Kelly je opravdu rozsáhlá a svůj servis si najdete snad všude. Já osobně jsem našel servis v Unhošti u Kladna, kde jsme se telefonicky domluvili na servisní prohlídku. Před nástupem do servisu jsme skútr náležitě zamaskovali tak, aby nebyly vidět naše testovací polepy. Dorazili jsme jako běžní zákazníci a čekali jsme, jak budeme obslouženi.
Obsluha se nám věnovala okamžitě a po předložení servisní knížky a malého techničáku jsme dostali objednávkový list. V rámci záruky jsme reklamovali hůře se dovírající sedačku. Za necelé dvě hodiny jsme byli telefonicky upozorněni na hotovou zakázku. Na skútru byl vyměněný olej v motoru. Dále byl zkontrolován celý stroj, dotaženy všechny šrouby a seřízeno vše potřebné. Celková cena garanční prohlídky byla 941 korun s DPH, z čehož bylo 420 korun za práci, zbytek za oleje Motorex a zbylý materiál.
Vyřešeno bylo i nedovírající sedlo, samozřejmě v rámci záruky. Do servisní knížky jsme tak dostali svůj první hrdý záznam a náš test může pokračovat. Další servis nás čeká za 1500 km. Bude se měnit olej a opět kontrolovat celý stroj.
Během prvních kilometrů se chod motoru stále zlepšoval a jízdní vlastnosti nás hodně překvapily, zejména brzdný účinek je vynikající. Skvěle funguje také podvozek s velkými koly, který se chová dobře i na větších nerovnostech. Jediné, co nás trochu zklamalo je maximální rychlost, která se pohybuje okolo 85 km/hod. Ta by se ale po první prohlídce měla zvýšit, takže uvidíme.
Autor: Matěj Oliva