Na nějakou dobu jsme se s dlouhodobým testem Maxonu odmlčeli, ale na svědomí to měla především dlouhá zima a pracovní vytížení redakce při testování jiných strojů, najezdit tak nějaké kilometry nebylo vůbec jednoduché.
Na počítadle našeho stroje svítí číslo 3000, což sice za rok ježdění není nijak extra hodně, na druhou stranu jsou to velmi poctivé kilometry naježděné po Praze a okolí, nebo třeba při cestě na zimní sraz Elefantentreffen. Následovalo i přezutí na pneumatiky Sava, které jízdním vlastnostem hodně pomohly, více zde.
Teď už ale k samotnému servisu. Ve třech tisících kilometrech je předepsaná výměna motorového oleje a olejového filtru, dále výměna vzduchového filtru a výměna svíčky. Řemen byl ještě bez známek opotřebení a nebylo třeba na něm dělat žádný servis. Naopak zásah si vyžádala přicpaná rozdvojka hadičky palivového systému, která byla plná usazenin a nepouštěla do karburátoru dostatek paliva. Naštěstí práce na pět minut.
To vše byl standardní servis, nicméně tentokrát bylo třeba i dalších zásahů v rámci záruky na stroj. Zadní kotouč vykazoval malé ohnutí a za jízdy nepříjemně škrtal o brzdič. Byl vyměněn za nový v rámci záruky. Druhým problémem byl nefunkční tachometr, který přestal ukazovat shodou okolností cestou do servisu. Diagnóza – špatný náhon, opět vyměněno v rámci záruky.
Při servisu nás překvapila rychlost opravy, zavolali jsme předem, co bude třeba na skútru udělat, servis měl připravené díly a vše proběhlo takřka na počkání. To je v situacích, kdy skútr opravdu využíváme každý den k nezaplacení. Abychom ale jen nechválili, na stroji se nám objevila první koroze a to na výfuku a jeho držáku. Zatím to neřešíme, časem asi bude třeba výfuk přestříkat barvou na kamna.
Pokud se ptáte, zda skútr i po 3000 kilometrů můžeme doporučit, tak odpověď zní ano. V rámci pořizovací ceny se stále jedná o velmi slušnou přidanou hodnotu a stroj nás dál spolehlivě vozí za prací i zábavou. Další servis nás čeká ve 4500km, při současném tempu očekávám servisní prhlídku na konci léta, tak se těšte.
Autor: Matěj Oliva