Dlouhodobý test Interphone F5 MC

Technologie velmi rychle pronikají i do svobody jedné stopy a musím říct, že to občas není od věci. Na trhu se ale vyrojilo nepřeberné množství komunikátorů a vybrat ten pravý není jednoduché. Třeba vám při výběru pomůže naše recenze Interphonu F5, který už více než rok používáme v redakci.

Když dostanete do ruky krabičku se zařízením, máte tak trochu výjimečný pocit. Samotná komunikační jednotka je uložená v samoetovém obalu a pod ním najdete celou řadu montážního příslušenství včetně kabelu pro propojení s MP3 a samozřejmě nabíječky.

Samotná montáž do přilby není složitá. Stačí vyndat polstrování, nalepit velmi tenká sluchátka na své místo a nasadit držák jednotky. Ten může být buďto nalepený, nebo našroubovaný na okraji přilby. Pokud jste jen trochu šokovní, víc jak deset minut vám to nezabere. K jednotce samozřejmě můžete dokoupit další montážní sady, takže pokud máte jednu přilbu na skútr a druhou na cestovní motorku, není problém mít Interphone na obou.

Na rozdíl od prvních generací je ovládání až neuvěřitelně intuitivní. Po zapnutí Interphonu na vás promluví ženský hlas, který nahlásí stav baterie a připravenost zařízení. A pozor, ten hlas mluví česky! Přepnout samozřejmě můžete i do dalších jazyků, ale proč že.

Interphone F5 má kromě komunikace mezi jezdcem a spolujezdcem celou řadu dalších funkcí. Můžete poslouchat hudbu přes bluetooth, nebo přes AUX vstup, můžete poslouchat pokyny z navigace, pustit si rádio, nebo telefonovat. Vše se poměrně snadno hledá v přehledném hlasovém menu a díky češtině jsem vždy rychle našel, co jsem hledal. Jediné, k čemu potřebujete návod je párování telefonu, navigace a dalších zařízení. Ani to ale není nijak těžká procedura. K interkomu můžete navíc připojit i dva telefony najednou.

Stačí jen mluvit a poslouchat

Přenesli jsme se přes tu nudnější část a můžeme vyrazit. Jednotku stačí jen zasunout do držáku a připojit kabel. Samozřejmě je vodotěsná. Ovládání je i v silných rukavicích bez problémů. Každé tlačítko, které budete používat je natolik specifické, že si ho lze jen velmi těžko splést.

Hlavním tlačítkem zapínáte a vypínáte Interphone a slouží pro potvrzování úkonů. Dvěma tlačítky nahoru a dolu ovládáte přepínání mezi funkcemi a třeba listování uloženými rádiovými stanicemi. Poslední dvě tlačítka pak ovládají hlasitost. Každé má jiný tvar, je poměrně dost vystouplé a na první dotyk poznáte, které tlačítko zrovna mačkáte. Za celou dobu používání Interphonu jsem se v podstatě nikdy nespletl.

Inteprhone je samozřejmě stereo, tedy dokáže velmi kvalitně přehrávat hudbu a přenášet telefonický hovor. V otevřené přilbě je telefonování reálné zhruba do devadesátikilometrové rychlosti. V integrální přilbě zhruba do 110. Samozřejmě záleží na tom, na jaké motorce jedete a jakou máte přilbu. I tak je to ale více než dost. Hudba je pak rozumně poslouchatelná zhruba do stotřiceti, ale opět platí, že záleží hlavně na tom, jakou máte přilbu a stroj.

Jediné, co musím trochu kritizovat je rádio, které nefunguje úplně tak, jak bych si představoval. Jakmile se blížíte k hranici pokrytí, signál se rychle ztrácí a rádiu se většinou nepodaří naladit stanici na nové frekvenci. Je tak dobré mít své oblíbené stanice uložené na více místech. Já třeba dojíždím do Prahy zhruba třicet kilometrů a projíždím přes změnu frekvence. Většinou tak musím ladit ručně. Jinak je ale příjem signálu velmi slušný a třeba poslech dopravního zpravodajství je někdy k nezaplacení.

Pochválit musíme i dosah interkomu. Když jsme testovali dosah dvou jednotek, opravdu jsme se přiblížili k výrobcem uváděné hodnotě 1,3 kilometru. Záleží samozřejmě na terénu, horizontech a okolních překážkách, ale minimálně na půl kilometru se můžete spolehnout vždy. Když se vám tak kolega na druhé motorce ztratí třeba v zácpě velkoměsta, můžete se celkem pohodlně najít.

Poslední důležitou informací je výdrž baterie. Neměřili jsme samozřejmě konkrétní hodiny, ale při běžném používání ve funkci rádia a telefonu vydrží jednotka zhruba deset dní do nabití. Při používání interkomu se můžete spolehnout na dva dny jízdy. O stavu baterie vás informuje hlasový průvodce vždy při zapnutí Interfonu.

Celkově nás nový Interphone překvapil především svou použitelností a uživatelskou přívětivostí. Párování i komunikace s periferiemi je velmi jednoduchá a intuitivní, výdrž baterie také velmi pokročila a až na drobné nedostatky při přelaďování stanic FM nemůžeme Interphonu prakticky nic vytknout. A to se nám v redakci často nestává!

Vlastnosti:

– Bluetooth,® handsfree s funkcí interkomu s obousměrnou konferenční komunikací pro čtyři motocyklisty

– Dosah interkomu až 1,3km

– Bluetooth handsfree s možností připojení dvou telefonů

– Anycom: funkce pro propojení se zařízeními jiných značek

– Poslech hudby přes A2DP(stereo protokol) s funkcí AVRCT(ovládání přehrávače)

– Song Sharing umožňuje sdílení hudby s jiným uživatelem

– AUX připojení přehrávače přes audio kabel

– Vícejazyčný hlasový asistent pro snadnou orientaci v menu

– FM RDS rádio

– Možnost připojení napájecího kabelu bez nutnosti odpojení headsetu

– Snadná instalace do všech homologovaných typů přileb

– Volitelná výbava headsetů pro přilby SCHUBERT a SHOEI

– Konektivita s motonavigacemi (před propojením je nutné zjistit konektivitu navigace)

– Možnost aktualizace jednotky z pohodlí domova

Specifikace:

– komunikace prostřednictvím Bluetooth® 3.0

– doba hovoru až 12 hodin

– pohotovostní režim až 700 hodin

– vestavěná Li-Ion baterie – doba nabíjení jednotky 3 hodiny

– mikrofon s funkcí odstranění okolního šumu

– AGC – automatické nastavení hlasitosti dle rychlosti

– voděodolné – certifikace IP67

– vhodné pro uzavřené i otevřené helmy

– certifikace CE, FCC , IC, Bluetooth®, Telec

– rozměry jednotky: 9 x 4,5 x 2 cm

– hmotnost 55 g

Autor: Matěj Oliva, Foto: Matěj Oliva, František Chobot, Jan Altner