CF Moto Jetmax 250

Je to tak trochu zvláštní kombinace. Skútr CF Moto Jetmax 250 je už na trhu nějaký ten pátek, ale na ten náš se dostává až letos. Možná je to jen dobře, protože tahle novinka má vychytané všechny mouchy a vy se tak můžete těšit na spolehlivé a levné svezení v pohodlí maxiskútru. Jestli je to pravda jsme si vyzkoušeli při důkladném testu.


Značka CF Moto je u nás známá pod jménem českého dovozce – Journeyman. A to především jako výrobce kvalitních čtyřkolek za rozumnou cenu. Ostatně dovozce Journeymanu je na českém trhu už přes deset let a za tu dobu prošel vývojem k opravdu profesionální firmě, která nabízí jen prověřené a kvalitní stroje. A v případě Jetmaxu by to neměla být výjimka.


Design já osobně hodnotím jako povedený. V CF Motu se nesnažili o nějaké výrazné odlišení a nevymýšleli vymyšlené, což je dobrá zpráva. Mohutná přední světla zajišťují bezproblémový noční provoz a velká sedačka zase pohodlí i na delších cestách a to jak pro jezdce, tak i pro spolujezdce. Pod sedlem najdete opravdu dostatek prostoru a pokud ne, je tu ještě schránka pod řídítky a velký nosič za zadní sedačkou. Na něj jsou napojená madla pro spolujezdce, za která by se nemusela stydět ani luxusní konkurence.


Podvozek tvoří klasický rám, přední teleskopická vidlice a zadní kyvná vidlice s dvojicí tlumičů, tedy běžná skútrová konstrukce. Brzdy jsou kotoučové a na předním kole najdeme dokonce dvojici kotoučů, která umí skútr efektivně zpomalit až ze 140ti kilometrů v hodině.


Na tuto rychlost se Jetmax dostane díky kapalinou chlazenému jednoválci vlastní výroby, který disponuje výkonem 20 koní. Výkon je na zadní kolo přenášen přes klasický variátor.


Palubní deska je jednoduchá, přehledná a dobře čitelná za všech okolností. Ovladače jsou klasické a vše je tam, kde to hledáte. Zajímavá jsou zrcátka v chromovém provedení, které jsou dost široká a ve městě vždy vidíte provoz okolo. Na řídítkách je ještě jedna zajímavá věc a to ovládání rádia. To je možné napojit i na vstup ve schránce v kapotáži. Rádio funguje dobře, ladění je perfektní, ale reálně je v otevření přilbě použitelné jen při velmi pomalé jízdě a stání v kolonách.


Na dálnici i do města

I když je Jetmax „jen“ 250tka, na první pohled vypadá jako daleko větší kubatura a nabízí i stejné pohodlí. Trochu jsem se ale bál, aby si motor s velkým skútrem poradil. Jak se ukázalo, obavy to byly naprosto zbytečné. Motor se vstřikováním naskakuje okamžitě a pokud je zima, můžete ho nechat ohřát na hlavním stojanu.


Motor si jak už jsem psal s maxiskútrem bez problémů poradí, jen na rozjezdech by bylo lepší, kdyby spojka pustila motor do vyšších otáček, skútr sice reaguje okamžitě, ale na svou kubaturu nemá nejsvižnější rozjezd. Jakmile ale máte na tachometru dvacítku, skútr už vyrazí vpřed a nechá auta daleko za sebou.

Nemusíte se ale bát, že by mu došel dech, CFMoto zrychluje i dál a ručička tachometru se na rovině zastaví až na hodnotě 140 km/hod. Zajímavé je, že i v takové rychlosti je skútr stabilní a jezdec netrpí zásadním nepohodlím. Velká kapotáž se stará o odklon větru i případné nepřízně počasí. Plexištít by ale mohl být alespoň na mých 185cm vyšší. 140 je sice maximální rychlost, ale skútr dokáže nepřetržitě udržet rychlost okolo 120ti kilometrů za hodinu. To je dobrá zpráva, pokud chcete na skútru třeba dojíždět z poza města do centra a cestou vás čeká dálnice.


Samozřejmě jsme nejezdili jen rovně, ale CFMoto muselo i zatáčet. A to mu jde velmi dobře, podvozek je stabilní a problém nejsou dlouhé oblouky, ani pomalá jízda v uzavřených městských uličkách. Pneumatiky CST fungují na suchu bez problémů, ale jakmile zaprší, je třeba nejvyšší opatrnost. Gumy prostě začnou klouzat a musíte zatáčet i brzdit opravdu opatrně. Investice do sady nových pneumatik tu rozhodně nebude od věci. Brzdy se velmi dobře dávkují a dokáží skútr vždy spolehlivě zastavit.


CF Moto Jetmax 250 je rozhodně příjemným překvapením. Je to velmi solidně zpracovaný skútr, který se nemusí stydět za svůj design ani techniku. Má sice pár detailů, které nejsou úplně perfektní, ale jde vždy o drobnosti, které na jízdu a pocit z ní nemají žádný vliv, navíc za cenu 79 000 korun dokážete nad těmito drobnostmi přimhouřit oči.


Technické údaje


Autor: Matěj Oliva, foto:Autor, Tereza Kubátová