Již nějakou dobu se na internetu objevují více či méně zdařilé fotomontáže na téma skútr od BMW. Nakonec jsme museli čekat až do letošního veletrhu EICMA v Miláně na odhalení finální podoby tohoto konceptu. No a když se z nového stroje zvedla plachta, spolu s většinou přihlížejících jsme stáli s vyraženým dechcem.
Musím přiznat, že jsem od BMW čekal ledasco, ale rozhodně ne něco takového. O maxiskútru se mluvilo, ale spíše v souvislosti s elektrickým kapotovaným strojem na bázi C2, nebo něčeho podobného. Dvouválcová osmistovka je proto velkým překvapením. Celý skútr je ostatně hodně sportovně střižený. Vše začíná silným motorem a pokračuje podvozkem. Ten je vybavený USD vidlicemi, které jsou dlouhé stejně jako na motorce a prochází až k řidítkům. Vidlice mají také průměr podobný těm u sportovních motorek.
Přední kolo brzdí radiálně umístěné čtyřpístkové brzdiče. BMW Concept C má spoustu zajímavě řešených detailů. Ovladače jsou převzaté z velkých cestovních bavoráků, palubní deska je řešena jedním velkým barevným displejem, který dokáže zobrazit nespočet informací. Úzkou stavbu zaručují displeje napojené na kamery v zadní části skútru, které nahrazují zpětná zrcátka. Hodně zajímavé je i obutí ve dvoubarevném provedení. Tady ale vše naznačuje tomu, že jeden z inženýrů BMW měl dlouhé odpoledne se štětečkem a modrou barvou.
BMW Concept C nepostrádá ani elektronicky ovládané přední plexisklo, vyhřívané rukojeti, nebo otoční ovladač palubního počítače. Stroj je samozřejmě velice kvalitně zpracován a je vidět, že na použitých materiálech se nešetřilo a vše se dělalo velice precizně, což ostatně můžete vidět na fotkách z výroby. Posledním tajemstvím tedy zůstává, zda se skútr dostane do prodeje, popřípadě kdy a za kolik to bude. Zatím se můžeme jen kochat krásným konceptem
Video
Autor: Matěj Oliva, Foto: Matěj Oliva, Filip Tichý, BMW