BMW C650 GT – Luxus kdekoliv a kdykoliv

Když se před pár lety rozhodlo BMW vstoupit do světa skútrů, bylo od začátku jasné, že to bude něco výjimečného. Pak přišla dvojice maxiskútrů, které posunuly tuto kategorii zase o krok dál. My teď máme v ruce druhou generaci cestovního GT.

Že máte před sebou BMW poznáte v podstatě hned na první pohled. Mohutná stavba, typické tvary pro německou továrnu a vychytávky, jako LED přední světlo. Samozřejmě pak velký znak na kapotáži, který si za cenu více než 300 000 korun rozhodně zasloužíte. Logo není ale to, proč si BMW kupujete.

Tenhle skútr totiž není jen obyčejným přibližovadlem, ale chce, abyste si každý kilometr v sedle náležitě užili. O to se stará dvouválec spojený s variátorem, který má výkon 60 koní a dokáže 261 kg těžký skútr rozpohybovat až na 180 km/hod. Ani dálniční přesuny vás tedy nemusí nutně nudit.

O stabilitu se stará propracovaný podvozek s vodorovně umístěným tlumičem vzadu a USD vidlicí vepředu. O zpomalení se stará dvojice kotoučů se čtyřpíástkem vepředu a jeden kotouč vzadu. Samozřejmě se systémem ABS. Nechybí ani další elektronika. Je tu kontrola trakce, kontrola tlaku v pneumatikách a plnohodnotný palubní počítač, který vám ukáže jakýkoliv jízdní údaj si budete přát.

O vaše pohodlí se starají vyhřívané rukojeti, vyhřívaná sedačka, kterou si může spolujezdec nastavit odděleně, no a korunu všemu nasazuje mohutný plexištít, který je pochopitelně elektricky nastavitelný. O jeho bezpečnost se stará systém, který ho po vypnutí klíčku zasune tak, aby skútr nebyl zbytečně vysoký. Jediné, co nám chybí jsou elektricky sklápěcí zrcátka, ta měl zatím jen Burgman…

Svižný komfort

V sedle BMW se nelze cítit jinak, než dobře. Je perfektně tvarované, neklouže a ani větší porce kilometrů v něm vám nebude vadit. Pod ním je navíc spousta místa, kam se dokážete zabalit klidně i na dovolenou. Další dvě schránky jsou v přední kapotáži. Chyběla mi v nich jen zásuvka na nabití telefonu.

Nohy můžete dát do dvou poloh a v té přední je máte za jízdy téměř natažené. Ani jezdci nejvyšších postav tak nebudou mít problém se na skútr poskládat a stejné je to i se spolujezdcem, který má k dispozici královský prostor.

I u aktuální generace je bohužel jasné, že nedošlo k úpravě výfuku a BMW je pořád poměrně hlučné. Takový projev by nám seděl spíše ke sportovní motorce a při jízdě po městě, nebo delších přesunech hlučný výfuk trochu obtěžuje. Vynahrazuje to ale úžasné zrychlení. Motor se rád vytáčí a jakmile se dostane do optimálního točivého momentu, skútr vystřelí vpřed a nechá všechny překvapené řidiče aut za sebou. Umí to až do 140ti, pak už je ochota zrychlovat přeci jen menší, ale vzhledem k mohutné kapotáži se není čemu divit.

GT ale není jen polykač kilometrů na dálnici. Velmi dobře se ovládá i ve městě a při troše odvahy s ním můžete zacházet stejně jako s lehkou 125. Podvozek je precizní, podrží vás na dlažebních kostkách i na kolejích a pokud to přeci jen přeženete, je tu elektronika, která do řízení zasáhne a umravní vaše pravé zápěstí.

Excelentní jsou i brzdy. Nemají extra ostrý nástup, ale zabírají lineárně a pokud kola přebrzdíte, spolehlivě zasáhne ABS.

Ano, na maxiskútru od BMW je hodně těžké najít nějaká negativa. Mě osobně trochu vadila až přecitlivělá kontrola trakce, která na rozjezdech třeba přes čáry na silnici způsobovala nepříjemné cukání, na druhou stranu pro nezkušené jezdce je to bezpečný systém. Jinak je BMW aktuálním králem maxiskútrů, který dokáže nabídnout pohodlí, komfort, ale i zážitek z jízdy a dynamiku, stejně jako slušnou využitelnost ve městech.


Technické údaje


Autor: Matěj Oliva