BMW C600 Sport a C650 GT z Milána

Německá značka se vrací do kategorie skútrů opravdu ve velkém stylu. Právě představená dvojice maxiskútrů nezůstala nic dlužná konceptu Concept C představenému na loňské výstavě ani po stránce designu, ani co do avizované techniky.

Oba nové skútry BMW vycházejí ze stejného podvozku na 15-kových kolech s úplně nově vyvinutým řadovým dvouválcem 647 ccm naladěným na 60 koní výkonu a 66 Nm krouťáku doplněný variátorem. Motor i variátor jsou umístěny ve středu stroje, na zadní kolo je pak výkon přenášen ještě sekundárním řetězem. Oba také obsahují několik nejmodernjších vychytávek jako BMW Motorrad ABS či speciální diodové světlomety pro denní svícení a lepší viditelnost v provozu.

BMW C600 Sport

Sportovní šestistovka se chlubí úzkými světlomety a zajímavou skladbou lakované horní kapotáže a stříbrných boků. Obrácená přední vidlice USD a vysoký středový panel naznačují, že taky opravdu půjde o sportovní pojetí skútrového ježdění, které kdysi založila pětistovka T-Max. Přepákování vyvedené na stranu se trefilo do současných moderních trendů – vždyť ho zvolila i horká italská novinka Ducati Panigale!

Hodně zajímavý je i pohled na přístrojovku, který ve sportovním duchu kombinuje analogový tachometr a displej s palubním počítačem. Další vychytávkou je systém FlexCase, který umožňuje spustit jakýsi látkový vak v zadní části podlážky podsedlového prostoru až těsně nad zadní kolo a při parkování si sem uložit přilbu. Před jízdou ale podlážku nezapomeňte vytáhnout… nebojte, je tam pojistka 😉

BMW C650 GT

Velký cesťák vychází z cestovní tradice BMW a při pohledu z boku je jasné, že tady pracovala stejná designérská myšlenka jako třeba u BMW řady RT. Mohutná přední kapotáž i krásně zakomponované boky, které se zváří jako boční kufry…

Už jen nasadit velký topcase s opěrkou a vyrazit na dlouhou dovolenou. Spolujezdce si můžete hýčkat třeba vyhříváním sedla. BMW právě všem ukázalo, že kategorii GT lze vybudovat i ve skútrech.

Video


Autor: FilipT