Stejně jako kraluje Aprilia RSV4 ve světe superbiků, má i říše skútrů krále právě od této značky. Tvary předku od RVS, zadní světlo a pár komponent z Dorsodura a máme tu nejvýkonnější a rozhodně i nejrychlejší maxiskútr na světě.
Nová Aprilia SRV přitom vznikla na základě již tři roky staré Gilery GP800. Svými parametry i stylem se tolik odlišuje od běžných maxiskútrů, až skoro zasahuje do velkých sportovně cestovních motorek. Však taky dravým designem po vzoru RSV4 i výkonem trumfne i většinu motocyklů středních objemů. Po stránce jízdních vlastností výrobce slibuje stejnou stabilitu jako u motocyklů a dokonce i chování v zatáčkách podobné sportovním strojům s náklony až 45°.
SRV je při setkání naživo pořádně velká potvora a se suchou váhou 249 kg už jde spíš o stroj do volné krajiny než ryze městského provozu. O tom svědčí také kombinace 16palcového kola a vepředu a 15palcového vzadu s obutím 120/70 a 160/60. Samozřejmostí jdou dva kotouče brzd vepředu s brzdiči Brembo Gold, u pravého kolena jezdce navíc najdete parkovací brzdu.
Hyperskútr Aprilia SRV850 vychází z modelu Gilera GP800 a je poháněn pravoúhlým véčkovým dvouválcem s maximálním výkonem 76 koní při 7750 ot/min s neméně mohutným krouťákem 76,5 Nm. Aprilia zde opakovala recept s převzetím základu od Gillery, který se jí letos již osvědčil u modelu Aprilia SR Max 300.
Čyři ventily a dvě svíčky na válec a nový katalyzátor zaručují plnění emisních limitů, vyrovnávání rotačních rázů pomocí opačné orientace klikovky a CVT a pružné vedení výfuku zase minimalizují vibrace. Přímo za motorem je variátor, na zadní kolo putuje výkon zakrytovaným řětězem, tedy podobně jako tomu je u nově představených skútrů BMW C650.
Na jezdce čeká velký displej palubního počítače s dvěma analogovými budíky tachometru a otáčkoměru i možnost nastavení jízdního režimu tlačítkem na řídítku. Dále je zde velké sedlo, které se i při slušné šířce pro jezdce a spolujezdce tváří docela sportovně.
Autor: FilipT