fotka

Elefantentreffen 2014 na Quadru

  • autor: Matěj Oliva

Po roce je to opět tady, nejpodivuhodnější motorkářská akce Evropy – zimní sraz v údolí u městečka Solla, tentokrát už po 58. A znovu s naší účastí, při které jsme mohli vyzkoušet další zajímavý stroj, na kterém se dá na Elefanty dojet.

V pátek ráno tahám z redakce Quadro 350 D obuté na zimních pneumatikách a připravené k jízdě, kterou ještě nezažilo. Ze všech slibujících přátel a kolegů nakonec tradičně dorazil jen jeden – Jakub s LC8 Adventure R. Po nezbytném nastrojení do zimní výbavy a pár snímkách vyrážíme na cestu.

Vzhledem k tomu, že jedem na dospělých motorkách a ne na malých skútrech jako před rokem utíká tradiční cesta po Strakonické v pohodě a za hodinku už tankujeme ve Strakonicích. Doteď se jelo rovně, ale před námi jsou teď šumavské kopce. Dokupujeme něco proviantu, něco oblečení a za chvíli stavíme své stroje před hospodu ve Vimperku mezi flotilu Piaggio Post. Než dojíme, jsou fuč, ale houf malých skútrů brzy dojíždíme. K našemu smutku je pořád silnice jen mokrá a někde ani to, nicméně po sněhu ani památky. O to jednodušší je zbytek cesty přes Freyung a Grafenau do Solly.

Do údolí nesmí nic jiného než motorky a jejich různé přestavby. Pokud se chcete podívat autem, musíte se pár kilometrů od parkoviště do údolí projít. Na ístě nás vítá slabá vrstva sněhu a silná vrstva motorek všude kolem. Vstupné 25E platíme a dostáváme samolepku a odznáček. Pak přichází zásadní problém, který vás potká, pokud nechcete být na místě od úterka. Najít dobré místo není legrace a nám to trvá hodinu. Při tom si zkoušíme, že na bahýnku a ledu naše motorky mají trakci asi tak stejnou jako brusle, takže kopec vyjíždíme za pomoci kolemjdoucích.

Nakonec máme plac u party s Jawami a ČZ, přidáváme nějaké dřevo a lahve do oběhu, no a zábava může začít. Na srazu není nic organizováno, nejsou tu komerční stánky ani nic podobného, co si přivezete, to máte a jak se bavíte je na vás. Nemůže samozřejmě chybět dobré jídlo na ohni a hlavně degustace produktů moravských pálenic. K tomu je potřeba se občas projet na motorce, nebo nařezat něco dříví na pile vyrobené ze zadního kola motorky. Nad údolím září ohně, létá ohňostroj a občas nějaká motorka vzduchem, prostě zábava k nezaplacení.

Po druhé ráno si všichni dají malou pauzu, aby to mohlo ráno začít na novo. Nás čeká asi nejzajímavější věc na Elefantech – procházíme údolí a snažíme se najít vše, na čem kdo na sraz dorazil. A to teprve stojí za to, jak to můžete vidět ve fotogalerii. Nechybí tu spousta starých Jaw, ČZ, BMW i Japonců, ale i neuvěřitelné stavby s různým počtem kol. Vedou tradičně sajdkáry, které jsou ideální na dopravu materiálu na sraz. Mezi hromadami zabahněných strojů pak sem tam najdete takové skvosty, jako je Ducati Multistrada, nebo BMW S1000 RR či Triumph Scrambler, jen žádné Quadro ani MP3 jsem letos neviděl, o to víc jsme byli středem pozorností.

Poslední epizodou je cesta z údolí. Protože brána je na kopci, musíte se na něj dostat. To vyžaduje buďto velmi dobré obutí, nebo velkou spoustu práce. Na Quadru to šlo ale překvapivě hladce. Samostatný test Quadra na sněhu přineseme koncem týdne, tak se těšte!

Cesta domů už byla o pohodě a rychlém přesunu, doma už stačí jen rozmrznout a začít vymýšlet na čem a jak vyrazíme za rok. Elefantentreffen je akce, kterou byste měli alespoň jednou absolvovat, ať už jezdíte na čem chcete.

V čem jsme jeli

Revit Defender

Sadu Defender od Revitu už máme nějaký pátek a je prověřena už i loňskými Elefanty. Tepelnému komfortu na motorce pomáhá zimní vložka a proti sněhu a vodě zase membrána Gore-tex, pod bundu už stačila jen mikina a cesta v teplotách pod nulou nebyla sebemenší problém.

Přilba LS2 Ride

I přilbu LS2 Ride už jsme na Elefantech měli a fungovala bez problémů. Díky úzkému límci do ní nefouká, ale zároveň se nemlží. Nechybí ani sluneční clona. No a za cenu něco přes tři tisícovky není co řešit. Více o přilbě zde.



Fatal error: Call to undefined function dieErrorMsg() in /data/web/virtuals/317284/virtual/www/domains/skutrmania.cz/novinky.php on line 178
Copyright © 2010-2020 Skutrmania.cz