Je to za námi, po dlouhých přípravách konečně proběhl první ročník sprintů všeho druhu pro motorky, čtyřkolky a skútry. Na páteční tréninky ještě pálilo slunce, bohužel v noci se na letiště v Katusicích snesl déšť a ráno to nevypadalo kdovíjak růžově.
Ze všech stran republiky navíc chodily zprávy o velkých deštích, což odradilo především řadu diváků. Deště se ale letišti naštěstí vyhnuly a plocha byla během jízda suchá. Navzdory počasí dorazil dostatečný počet jezdců téměř do všech vypsaných tříd a i diváci si nakonec našli čas přijet se podívat. Technické přejímky probíhaly až na maličkosti v pohodě a všechny stroje se vydaly na trať.
Nejdramatičtější souboje se odehrávaly ve třídě čtyřkolek, ze které vzešel i nejrychlejší soutěžní čas dne10.06 s., mezi čtyřkolkami se také představila jediná dáma ve startovním poli. Mezi motorkami byla nejrychlejší třída 250 speciál, kde padl čas 11.13s.
Ve skútrech samozřejmě zvítězil jezdec třídy open na Gileře 500 časem 12.25s. Zdatně si ale vedl i náš redakční Motowell RS 50, který zdatně soupeřil se skútry kategorie 200, kam byl zařazen vzhledem k nedostatku sedmdesátek na startu. Nakonec z toho bylo druhé místo, na prvním místě dojel Filip na Symu 125, třetí dojela Vespa 125 v sedle s Františkem Binou.
Na startu bylo k vidění mnoho zajímavých strojů, od dobových dragsterových speciálů Jawa 50, až po nové přestavby plné moderních řešení a techniky. Startovala i třída klasiků bez úprav, kam se mohli přihlásit jezdci z ulice a díky vyrovnané technice tu byly hodně zajímavé souboje.
V rámci závodů se jel i vložený sprint VIP strojů, který přilákal pozornost diváků, jejichž počet se počítal na stovky (jeden přijel až z Holandska). Na startu byl k vidění Can-am Spyder RS, který si to ve sprintu rozdal s Ducati Diavel, v sedle s naším spolupracovníkem Stephenem Edwardsem. Ze začátku měl Can-am přes pálící se gumu navrch, ale jedna stopa přeci jen nakonec zvítězila a Diavel ukázal své dragsterové předpoklady. Ve druhé jízdě se proti sobě postavil redakcí testovaný Harley 1200 Custom proti Moto Guzzi Norge, tady už byla technika podstatně vyrovnanější, ale i zde Harley ukázal, že na rovné trati bude vždy kralovat.
Na závěr bych rád poděkoval partnerům akce, bez kterých by sprinty nebyly, jsou to firmy Motorex – dodavatel maziv a kosmetiky, firma Motocentrum Olešná, autorizovaný dealer Suzuki a prodejce motopříslušenství, firma Prosprint.cz – poskytovatel časomíry a motoklub Lucifers Czech, který nám zdatně vypomohl s organizací celé akce.
První ročník byl sice hodně poznamenán počasím, přesto si myslím, že se akce podařila, jezdci si zazávodili a příští rok se v Katusicích sejdeme znovu, vaše náměty a připomínky samozřejmě uvítáme.