Po loňském luxusním modelu 946 přichází další nová řada skútrů Vespa, která odkazuje do historie k první řadě modelů Primavera v roce 1968. Zároveň přináší další modernizaci po designové i konstrukční stránce, jako jsou třeba větší kola či nové přední odpružení.
Nová řada Vespa Primavera (v překladu „Jaro“) už nebude jen luxusní specialitka vyráběná v omezené sérii, jako je letošní Vespa 946. Půjde o novou řadu, která nahradí stávající LX a bude se vyrábět v motorizacích 50, 125 a 150 ccm. Použije stávající moderní tříventilové agregáty 125 a 150 ccm, dvoudobá padesátka se pak může pochlubit rekordní spotřebou 1,56 L/100 km.
Design Primavery trochu odkazuje na styl 946, je o poznání špičatější a protaženější než předchozí modely LX. Současně má sedlo víc nakloněné dopředu, takže bude ještě pohodlnější pro menší postavy. Došlo také k zvětšení podsedlového prostoru o 2 L, takže můžete zvolit větší přilbu nebo naložit větší tašku. Na převoz několika tašek je ale samozřejmě ve výbavě tradiční sada nosičů…
Moderní provedení prozrazuje nová přístrojovka s doplňkovým displejem, ale třeba i směrovky se zabudovaným LED denním svícením. Dále je zvětšená zadní bubnová brzda, nové zavěšení motoru v karoserii lépe tlumí vibrace a změnila se i konstrukce předního odpružení, byť podstata zůstává stejná.
Na výběr bude mnoho barevných kombinací. Která se vám líbí nejvíc? U nás v redakci vede decentní hnědá s pískovým sedlem….
Autor: FilipT, foto: Jan Altner, TZ