fotka

Keeway Logik 125 Benelli

  • vydáno: 24.6.2013
  • autor: FilipT, foto: autor

Tak jak to vlastně je, na motoru má skútr vyraženou značku Keeway, na kapotě se pyšní nálepkou Benelli? Ale i to má svoji logiku, čínský koncern Keeway před pár lety koupil italskou značku Benelli a převzal italskou designovou školu. A na modelu Logik je to hodně znát!

Stopětadvacítka na velkých šestnáctipalcových kolech je nástupcem úspěšného modelu Keeway Outlook a představila se na podzimní výstavě EICMA v Miláně. Oproti svému předchůdci ale dostal řadu úprav, modernější motor a hlavně elegantní moderní design. Ten nijak nezastírá inspiraci řadou SH od Hondy, která tuto kategorii vysokých skútrů založila.

Keeway Logik ale má svoji vlastní tvář a čelní maska s výraznými průduchy chladiče patří k opravdu povedeným designovým kouskům. Také čiré směrovky zasazené do boků kapotáže i tvar světlometu s malým štítkem nad panelem přístrojů dávají najevo, že jde o moderní skútr. To platí i pro luxusní přístrojovku sestávající z dvou analogových budíků tachometru a otáčkoměru s chromovanými obroučkami, které doplňuje digitální displej s dalšími údaji.

Za zmínku stojí také pěkná litá kola, sedlo obšité červenou nití i pěkná zadní část skútrů, také rozdělená černým plastem s chromovanou lištou. Mohutné diodové zadní světlo či kryt výfuku také potěší, vytknout lze jen trochu nápadně osazené šrouby kapotáže. Celkově se ale dá říci, že tento vzhled a atraktivní cena budou hlavní důvody, které přilákají do prodejen hodně zákazníků.

Pojďme se ale podívat na jízdní a užitné vlastnosti. Sedlo je pohodlné a hlavně neklouže, místa na nohy je zde také spousta a i my dlouháni máme dost místa na kolena a nemusíme v zatáčkách uhýbat před řídítky. Rovná podlaha pod nohama se bude skvěle hodit pro převoz tašky. Další drobnosti jako klíče, mobil a peněženku si schováte do zamykatelné schránky před koleny řidiče. Pod sedlo se toho moc nevejde, i když nějaká hodně plochá otevřená přilba by se sem mohla nacpat... Pro tu ale prodejce skútr vybavil mohutným zadním kufrem, kam v pohodě zamknete dvě přilby.

Skútr se po nastartování ozve kultivovaným tlumeným zvukem. Vodou chlazený jednoválec je krmený karburátorem, ale přesto nevyžaduje žádné delší ohřívání a vlastně vůbec nepoznáte, že sem ještě legislativa neprotlačila elektronické vstřikování. To by se mohlo projevit na vyšší spotřebě, ale rozdíl proti vstřikování odhaduji maximálně tak na půl litru-litr na 100km. Během testu jsme se motali jen po městě a nenajezdili jsme tolik kilometrů, abychom dokázali směrodatně změřit spotřebu, ale během sezóny to ještě určitě doženeme a údaj doplníme.

Zátah variátoru nastupuje až ve vyšších otáčkách, takže pomalé manévrování mezi auty chce trošku citlivější ruku na plynu, pak se ale ochotně rozjede a pustí na asfalt celých 12,5 koníků. Je znáte, že i přes posazení karburátorem jde o moderní agregát s novým systémem chlazení, které se od dvou malých chladičů vrátilo k jednomu velkému. Modernizovaný tvar hlavy válce a vyšší komprese nejen zvýšily výkon, ale podle výrobce také snížily nároky na servis.

Logik se skvěle hodí na rozbité české silnice a s velkými šestnáctkovými koly v pohodě projedete díry, které by vás na menším skútru poslaly přes řídítka - osobně testováno na propadlé asfaltové dutině v Mělníce. Odpružení si zkrátka poradí skoro se vším, na druhé straně se to projevuje o něco menší jistotou ve větších náklonech v zatáčkách, kde se projeví i jednodušší konstrukce rámu. Tenhle skútr je výborně dělaný na práci a praktické dojíždění a trochu míň na razantní jízdu a závodění.

To samé platí pro brzdy - mají slušný účinek a vyřeší každou situaci, ale postrádají na razanci s citlivosti. Tím pádem nehrozí, že si začátečníci přebrzdí přední kolo nebo že při jízdě se spolujezdcem budete mlátit přilbami o sebe. Při svižnější jízdě a prudším brzdění ale budete cítit, že by to chtělo něco sportovnějšího - ale znovu, o tomhle teto skútr není a prozrazuje to vlastně i svým názvem Logik.

Logik opravdu nabízí dobře poskládanou kombinaci praktických vlastností, kterou dovozce ještě vylepšil o tříletou záruku. Za svoji cenu tak nabízí odpovídající funkci a jako bonus dostanete lákavý design, který tento stroj řadí do vyšší kategorie.

Technické údaje a aktuální cenu najdete pod tímto odkazem.

Další články z rubriky:

    reklama

    Novinky na SKUTRMANIA.CZ
    Novinky na QUADWEB.CZ
    Novinky na OFFROADWEB.CZ
    Copyright © 2010-2017 Skutrmania.cz