Shark Vision-R – recenze

Vybrat si tu správnou helmu není právě nejjednodušší. Vím o tom své, protože tu pravou helmu jsem si vybíral skoro rok! Integrálku, vyklápěčku nebo otevřenou jetku? Každá má své + a své -.

Mé požadavky zněly asi takto:

– Bezpečnost (minimálně 4 hvězdičky v testu SHARP)

– Sluneční clona

– Hmotnost

– Pohodlí a design

Otevřenou jetku jsem zavrhl kvůli bezpečnosti … už nejednoho motorkáře jsem viděl brzdit čelistí a věřte, že nejde o obrázek právě příjemný! Vyklápěčku jsem používal doposud (už cca 2-3 sezóny) a otevřenou jsem ji měl vždy jen při nasazování. Volba tedy zcela jasně padla na integrálku. Teď už jen vybrat tu pravou …

Byla to docela náhoda, ale do rukou se mi dostala novinka od SHARKU s označením VISION-R. Hmotnost helmy je 1600 g což je jen o cca 200 g lehčí než má dosavadní helma. První vyzkoušení á padla jak ulitá. Sluneční clona nejenže je dostatečně dlouhá a tmavá, ale funguje na výbornou a ovládání v rukavicích je naprosto bez problémů. Co Vás, ale uchvátí hned je výhled! Je to právě výhled, kterým se tato helma odlišuje od ostatních integrálek. Je to první integrální helma, která nabízí výhled jako u Jet-ky.

Tím bylo splněno několik mých předem daných kritérii:

Design (i když se jedná o věc hodně individuální, tak u mě zabodoval)

Sluneční clona (jak už jsem popsal … dostatečně dlouhá, dostatečně tmavá a hlavně funkční)

Hmotnost (o 200g méně je o 200g méně)

Pohodlí (věc hodně individuální, přeci jen každý má tu hlavu jinou)

Teď už mi zbývalo vyřešit jen jednu věc a to nikterak bezvýznamnou spíše naopak! Bezpečnost považuju za tu nejdůležitější! Pro ověření, jak konkrétní typ přilby dopadl, sleduji test SHARP:

a hodnocení zní: 4 hvězdičky v testech Sharp

Má poslední podmínka byla splněna!

Následovalo objednání. Cena se liší dle barevné kombinace. V průměru se pohybuje okolo cca 7000,- Kč. K Helma byla doručena do 5 pracovních dnů. Součástí balení je nejen helma, ale i futrál na ni a reflexní nálepky, které si na helmu dát můžete, ale nemusíte. Konečné rozhodnutí je jen na Vás. K dnešnímu dni ( 1.11.2011) mám v helmě najeto cca 2000 km a jak obstál VISION-R v ostrém provozu?

+ Výhled (doporučuji se projet v „obyčejné“ integrálce a pak vyzkoušet VISION-R … ten rozdíl uvidíte na první pohled)

– V helmě i při uzavření ventilačních otvorů lehce proudí vzduch. Při jízdě na skútrech, maxiskútrech nebo motocyklech menších objemů to takřka nepoznáte. Nedovedu si, ale představit mít tuto helmu na supersportu a zkoušet ji při rychlostech nad 200 km/h.

Závěrem

I přes „lehké“ proudění vzduchu bych neměnil! Každému, ale vyhovuje něco jiného a tak nezbývá než si každou helmu pořádně vyzkoušet a ideálně projet. Naštěstí tuto možnost nabízí už nejeden prodejce a Vy tak nekupujete zajíce v pytli!


Autor: Viktor Hrachovec