Honda PCX 125

Taky vás dokáže naštvat, když vám při příjezdu na červenou zhasne motor? Pak vězte, že se našli tací, kterým se to dokonce líbí. Několik chytrých hlav v japonském království dalo hlavy dohromady a aplikovali systém, který je známý spíše z aut jako první do motorky, tedy do skútru, no a jak se s tím jezdí jsme testovali v ulicích metropole, kde o křižovatky není nouze.

Nejprve ale k designu a zpracování této nové Hondy, která si hned z kraje sezóny vysloužila titul Motocykl roku v kategorii skútrů. Na první pohled je na ní vidět designová podobnost s novou Hondou VFR, od níž PCX přebrala tvar předního světla. Je tu cítit záměr postavit tyto dva stroje vedle sebe jednomu majiteli do garáže. Celkově působí PCX velice elegantně a luxusně. Linky jsou dotažené, sedlo je velké a prostorné. Palubní deska nepůsobí rozpočtově. Skvostně pak vypadají řidítka, která jsou v chromovém provedení. Překvapivě dobře se ke skútru hodí i černá zrcátka. Hodně zajímavá jsou madla pro spolujezdce. Ta zapadají do designu skútru a jsou opravdu velká, takže se má spolujezdec spolehlivě kde chytit.

Hondě se podařilo velice dobře schovat zadní brzdu, která je bubnová. Na to ovšem divák nemá šanci přijít, dokud se nezadívá na brzdovou páčku, na které chybí nádobka pro kapalinu. Po usednutí za řidítka čeká na jezdce velice příjemný posaz, vše padne do ruky včetně ovladačů. Ty jsou standardní, pouze na pravé rukojeti najdeme vypínač s nápisem idling stop. Ten má na starosti funkci vypínání motoru na křižovatkách. Tento systém je zaběhnutý především v ekologických autech a na dvou kolech se s ním v této Hondě setkáváme poprvé. Ale k samotné jízdě. Motor se se skútrem pere velice statečně, rozjezdy mají slušnou dynamiku a nemusíte se bát ani do rychlejšího provozu, kde dokáže osminka držet konstantní devadesátku. Všemu sekunduje podvozek, který pohlcuje nerovnosti na jedničku a s jistotou se chová i v zatáčkách. Tradičně vynikající jsou i brzdy, které mají integrovaný systém, kdy při stisku zadní brzdy přibrzďujete i předkem.

Trochu zbytečně velký mi připadá středový tunel, díky kterému už si na PCX nedáte tašku mezi kolena a jste odsouzeni do prostoru pod sedlem, nebo na nosič, který je třeba dokoupit z originálního příslušenství. Vysoký rám pak samozřejmě oceníte při tvrdém brzdění a v rychlých zatáčkách, kde Honda nemá sebemenší tendence ke kroucení. No a teď k samotnému systému vypínání motoru. Funguje to naprosto perfektně. Zastavíte na křižovatce, za několik okamžiků zhasne motor a na palubní desce bliká kontrolka, která vás upozorňuje na to, že je motor připraven ke startu. Jakmile otočíte plynovou rukojetí, honda okamžitě nastartuje a v podstatě bez jakékoliv prodlevy vystřelí kupředu. Na svědomí to má startér, který zároveň plní funkci alternátoru. Tím bylo dosaženo nejefektivnějšího startu. Funkci vypínání motoru je samozřejmě možné tlačítkem na pravém řidítku vypnout.

Celkově nás skútr hodně zaujal, působí elegantním dojmem, je velice živý a má kvalitní podvozek. O zpracování z dílny Hondy se není třeba nějak dlouze rozepisovat, je zkrátka perfektní. No a teď je tu to nejzajímavější, PCX totiž nestojí ani sedmdesát, dokonce ani šedesát tisíc, ale velice překvapivých 58 000,-. Za ty peníze se jedná o opravdu velice zajímavou nabídku, a pokud hledáte spolehlivý stroj s nízkou spotřebou a luxusním designem, je pro vás Honda to pravé.

Technické údaje

Video

Autor: Matěj Oliva, Foto: Filip Tichý