Honda svou největší novinku představila dlouho dopředu před výstavou. Kromě avizované Hondy Intergra jsme ale v pomyslné aréně tiskové konference Hondy mohli vidět i další dvě novinky ze světa skútrů.
Model Vision se stokubíkovým motorem už nám prošel rukama při redakčním testu. Modelovou řadu Honda doplnila čtyřtaktní padesátkou. Ta je osazena vstřikováním paliva a vyniká především svou úsporností. Na jeden litr paliva by měl skútr ujet 52 kilometrů. Na 5,5 litru velkou nádrž pak ujedete 286 kilometrů, takže při ježdění po městě se s tankováním opravdu trápit nemusíte.
Vision 50 vyniká především svou úsporností a nízkou pořizovací cenou. Myslelo se ale i na jízdní vlastnosti. Skútr je díky nízké váze velice dobře ovladatelný a ani začínajícím jezdcům by neměla jeho obsluha dělat problémy. Design je moderní ale nijak extravagantní, hodí se k dané třídě a rozhodně nikoho neurazí.
Doslova kultovní záležitostí se stala koncepce motorky křížené se skútrem, se kterou přišla Honda již před několika desítkami let. Levný a jednoduchý stroj si za dobu své existence pod několika jmény – Honda Super Cub, nebo honda Inova. První stroj vyjel z továrny v roce 1958. Motorka vždy vynikala svou vynikající ovladatelností, která byla přirovnávána k jízdnímu kolu. Druhou specialitou je poloautomatická převodovka.
Motor je samozřejmě moderní koncepce, ačkoliv se stále jedná o ležatý jednoválec. Bez problémů plní nejnovější emisní normy. Do nové éry se posunul i design, který sice drží zaběhnutou linii modelu, ale je přeci jen o dost modernější. Novinkou je ale i přední brzda o průměru 220 mm, která dokáže skútr opravdu bezpečně zpomalit. Uvidíme tedy, zda se pod novým názvem rozmnoží tento stroj i na českých silnicích.
První koncept nového skútru představila Honda už na loňské výstavě v Miláně. Tehdy nás stroj hodně zaujal, křížil totiž to nejlepší z motorky i skútru. Má velká kola, dlouhé tlumiče přední vidlice, které prochází až pod řídítka a automatickou dvouspojkovou převodovku místo variátoru. K tomu ale zůstala široká a vysoká kapota, dobrá ochrana proti nepřízni počasí, podlaha místo stupaček a příjemný posaz s výbornou městskou ovladatelností.
Před několika dny Honda definitivně odhalila podobnu a vlastnosti nového stroje. Vše si můžete přečíst zde. Nebudeme se tedy opakovat a prozradíme dojmy, které jsme ze stroje měli naživo. Skútr působí hodně luxusně. Velkou zásluhu na tom má hojné využití hnědé barvy, která na kapotách a sedačce vypadá opravdu luxusně. Celý stroj je hodně dobře zpracovaný, až na drobný detail v podobě zadní kyvné vidlice, která by snesla trochu modernější podobu. Na úkor ležatého dvouválce je také zmenšený prostor pro nohy řidiče, který není nijak extra široký.
Jinak ale k integře rozhodně nemáme výhrady a bude hodně zajímavé, až budeme moci usednout za řídítka a srovnávat třeba s novým modelem od BMW. Ostatní modely od Hondy se dočkaly jen nových barevných variací a nově si teď můžete pořídit například model PCX v červené barvě.