Nová vlajková loď od Kymca přeskočila obvyklou třídu šestistovek. Maxiskútr MyRoad vyráží na trh rovnou s objemem 700 ccm a svými parametry pořádně utekl konkurenci. Již zítra se zúčastníme první novinářské prezentace v západních Čechách a přineseme vám první jízdní dojmy.
Dnes se ale ještě před odjezdem podíváme na technickou stránku věci. MyRoad je totiž technickými novinkami doslova nabitý.
Elegantní kabát a silueta se zvýšeným středovým tunelem začínají u mohutného světlometu složeného ze tří čoček. Mně osobně ten tvar světla trošku připomíná prolamované světlomety cesťáků BMW – K1300S či K1300GT. Že by přeci jen bylo něco pravdy na tom, že se před pár lety zvažovala společná výroba skútrů Kymco a BMW? Německý výrobce totiž původně Kymcu svěřil výrobu motorů pro své enduro G450, na oplátku by se Kymcu zase hodily zkušenosti s návrhem řadového dvouválce….
Design doplňují diodové směrovky zasazené do kapotáže a mohutný plexištít. Za ním na jezdce čeká přepychová přístrojovka a řídítka doslova obsypaná ovladači pro všechny ty přídavné funkce, které MyRoad nabízí. Tahle sedmistovka by totiž měla disponovat elektronickým nastavením odpružení! Pomocí tlačítka MCS (MyRoad Control System) na pravém řídítku lze nastavit tuhost odpružení, která je následně signalizována na displeji písmeny S= Soft, M=Middle a H=Hard. Kromě toho je navíc možné ručně přitáhnout předpětí zadní pružiny podle váhy posádky. Vybavení ABS snad ani není třeba zmiňovat… Tato velkorysá nabídka funkcí se pak projeví jen na trochu vyšší hmotnosti o hodnotě 281 kg suché váhy.
Hlavní zájem ale logicky budí motor. Vodou chlazený dvouválec se čtyřmi ventily na válec pouští na zadní kolo výkon 59 koní s hodnotou točivého momentu 62,7 Nm. Navíc je opatřen vyvažovací hřídelí, takže se můžeme těšit na hladký chod. Nadšence nejsilnějších skútrů logicky bude při výběru vysněného stroje zajímat porovnání s konkurencí, pojďme se tedy podívat na pár nejrozšířenějších maxiskútrů. A hned je vidět, že s výkonem/krouťákem 59k/62,7Nm na MyRoad hned tak někdo nemá: Suzuki Burgman 650 má 50k/54Nm, nová Honda SW-T600 nabídne 51/k/55Nm a Yamaha T-Max dokonce jen 44k/46Nm. Výkonově tak novému Kymcu ujíždí pouze mohutná osmistovka Gilera GP800 s kombinací 75k/73Nm.
Plně elektronické vstřikování s moderní elektronikou a řadou čidel zase slibuje nízkou spotřebu, díky které má nádrž s objemem 15,2 litru stačit na nejlepší dojezd v této třídě. A nakonec ještě kola – Kymco MyRoad 700i jezdí na kombinaci 15 palců vepředu a 14 palců vzadu obutou do pneumatik 120/70 a 160/60. Tolik tedy technika, na jízdní dojmy se můžete těšit již v pondělí.
Autor: FilipT