fotka

Peugeot Vivacity

  • vydáno: 13.2.2010
  • autor: Skutrmania.cz, Foto: Vašek Maleček

O tom, že dvoutaktní padesátky rozhodně nepatří do muzeí nás v letošním roce přesvědčil Peugeot se svou novinkou Vivacity 50 2T. Kromě faceliftu přišlo s Vivacity několik nových řešení. Jak to vše funguje v praxi jsme vyzkoušeli přímo v ulicích metropole, kam tahle padesátka patří.

Když jsem skútr přebíral, nic moc jsem od něj neočekával, přeci jen padesátka je padesátka a nic moc se od ní čekat nedá. Už na první pohled mě ale zaujal svým netradičním designem. Ostré hrany s výraznou přední částí vypadají opravdu elegantně a červená barva působí spolu s chromovaným lvem na kapotě velice luxusně. V zadní části pak hodně vynikají dvě světla, která skútřík opticky zvětšují. Všechny plasty perfektně sedí a působí velice kvalitně. Palubní deska je na tuto kategorii rovněž nadprůměrná, analogový tachometr doplňuje modře podsvícený displej se všemi potřebnými údaji včetně hodin, tripu a stavu paliva.

Po odklopení sedla najdeme dostatek prostoru pro otevřenou přilbu, nebo menší nákup. Navíc zde je zásuvka na 12V třeba pro nabití mobilu. V zadní části je pak víčko pro dolití oleje, který skútr míchá automaticky. Podsedlový prostor je celkem normální záležitost. Čím ale Peugeot překvapil je využití prostoru v přední kapotáži. Je ho dokonce tolik, že se do něj vejde otevřená přilba. U skútru tak malých rozměrů jde o dokonalý úložný prostor.

Dost ale bylo prohlížení, skútr lze nastartovat startérem i nakopávačkou. Oba způsoby jsou za tepla i za studena rychlé. Stačí ťuknout na startér a dvoutakt vrčí. Usedám na pohodlné sedlo a celkem bez problémů se i se svou postavou skládám za kapotáž. Překvapují mě přehledná a dostatečně široká zrcátka, která se neklepou a je v nich velice slušně vidět. Tady má Peugeot obrovské plus. Námi testovaná verze byla pro homologaci uškrcena na maximální rychlost 45 Km/hod. I tak se Vivacity dává velice svižně do pohybu. Zmíněnou pětačtyřicítku mám na tachometru téměř okamžitě a odjezdy z křižovatek jsou na takhle malý motor velice svižné. Podle importéra není problém motor jednoduše mechanicky „otevřít“ a sériová padesátka hned upaluje až sedmdesátkou. Další výhodou zdánlivě zastaralého dvoutaktu je velký prostor pro ladění a za relativně slušné peníze se dá z padesátky dostat pár koní navíc.

Projíždím ranní špičkou a překvapuje mě pozornost, kterou Vivacity vyvolává na všechny strany. Když zaparkuju na chodníku před obchodem, místo nadávek důchodců vidím jen zvídavé obličeje. I na skútru je příjemné být tak trochu výjimečný. Výhodou malého a krátkého skútříku je vynikající ovladatelnost. S Vivacity se otočíte téměř na pětníku a kličkování mezi auty i v téměř nulové rychlosti se stává zpestřením cesty. Podvozek v rámci možností malých koleček funguje, nicméně nemůžete čekat, že dlažební kostky přejedete jako na maxiskútru. Když už skútr rozjedete, je potřeba ho i zastavit. Peugeot má bohatě předimenzované obě brzdy a není problém na suchu se slušným obutím odlepit zadní kolo od země. Horší je citlivost zadní brzdy, která velice rychle blokuje zadní kolo. Při brzdění se bohužel projevuje i jeden neduh a tím je klouzající sedlo. Klouže jak v klasických džínech, tak i v kalhotách na motorku, chyba bude tedy pravděpodobně opravdu v potahu.

Celkově platí, že za své, na kategorii značkových padesátek, slušné peníze dostanete velice kvalitní skútr pro každodenní ježdění, který vyvolává náležitou pozornost. Má mnoho úložných prostor, špičkové jízdní vlastnosti a kvalitní zpracování. Motor navíc nabízí mnoho možností ladění. Negativem snad může být nutnost dolévat olej do mixu, který ale má svou vlastní kontrolku.

reklama

Novinky na SKUTRMANIA.CZ
Novinky na QUADWEB.CZ
Novinky na OFFROADWEB.CZ
Copyright © 2010-2017 Skutrmania.cz